28 Şubat 2010 Pazar

David Lynch- Rabbits


Rabbits şirin mi şirin bi film kesinlikle. 42 dakika sürüyor. Öncelikle biraz konu olarak özet geçecek olursak ; bir odada üç tane tavşan ve onların diyalogları. bir plot(olay örgüsü) yok. Zaman, hatta yer konusunda hiçbir fikre varamıyoruz (Suzie'nin arada bir saati söylemesi dışında). Diyaloglar her ne kadar birbirinden alakasız görünse de, bence sadece -en azından büyük çoğunluğunun- sıralaması karışmış. daha dikkatli izlemek ve incelemek gerekir. ağır bir temposu var ; yani film 42 dakika ama ben açıkçası bir saatte izledim, arada bir durdurup bi şeylerle uğraşmaktan ötürü. ama kesinlikle izlenmesi gereken bir film.
Filmde David Lynch, sitcom dizileriyle ne de güzel dalga geçiyor! odaya biri geldiğinde o sitcomlardaki alkış sesleri, olur olmadık yerlerde gülme efektleri...
aynı zamanda, tekrarlanan sahnelerin de olması bana biraz absürt tiyatroyu hatırlattı. Diyalogların boşlukta asılı kalması, iletişimsizlik, yabancılaştırma ( kişiliksizleştirme ; çünkü tavşan onlar), tekrarlanan diyaloglar, bende tamamen bir 'absürd oyun izliyorum'izlenimini yarattı.
Vurgunun bile olmadığı bu film, bence cidden alt metni gayet sağlam olan bir film, tekrar tekrar izleyip, iyce incelemek lazım.
yavaş ve durağan olduğu için sıkılabilirsiniz izlerken ama şiddetle öneriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder